About Me

My photo
'Sesungguhnya manusia itu tidak terlepas daripada melakukan kesilapan dan sifat lupa'

Tuesday, March 31, 2009

Ketika dan Kalimat-pernim

Program mesra amal di PERNIM

Pada minggu ke-10 aku bersama ahli kumpulan duo dan kumpulan D’5 telah pergi ke rumah perlindungan pernim untuk menjalankan sebahagian aktiviti yang telah ditetapkan oleh Dr. untuk memenuhi kursus BBM 3410 ini. Sesungguhnya banyak perkara yang aku lalui dan pelajari sebelum membuat aktiviti tersebut. Ilmu pengurusan yang banyak aku pelajari ketika membuat program di kolej benar-benar membantu diriku untuk membuat program mesra amal di rumah perlindungan Pernim ini.

Sebelum membuat program tersebut, aku sekali lagi berperang dengan perasaan sendiri. Minggu tersebut aku banyak bermain dengan emosi kerana minggu ke-10 merupakan minggu menghantar assignment. Oleh sebab itu, minggu tersebut adalah minggu yang amat sibuk bg diriku. Bayangkan betapa aku tersiksa. Pada 8 mac aku menjadi Timbalan Pengarah bagi salah satu program yang dianjurkan oleh Kolej Tun Dr. Ismail iaitu Program Memoir Semalam ’09. Untuk melaksanakan program tersebut, aku terpaksa melalui pelbagai masalah contohnya seperti membuat kertas kerja yang berpuluh kali ditolak, berhadapan dengan pihak atasan yang agak melecehkan dan mementkan, berulang-alik ke Wiranda Sdn. Bhd. dan sebagainya. Perkara-perkara tersebut benar-benar memenatkan dan melelahkan aku. Pada 12 Mac 09 pula aku dikehendaki menghantar dua buah assignmen. Hal ini juga benar-benar memenatkan aku. Aku terpaksa mencari bahan-bahan yang banyak untuk menyelesaikan tugasan tersebut. Namun aku terpaksa akur mengikuti sagala macam kerenah manusia di bumi milik Allah ini. Seterusnya pada 14 Mac 09, program mesra amal di rumah perlindungan Pernim di jalankan. Sebelum itu kami berhadapan dengan masalah ketiadaan kereta untuk disewa. Akhirnya, kami dapat juga menyewa sebuah kereta proton Iswara. Setelah ada kereta untuk disewa baru kami sedar bahawa kami tida pemandu. Sekali lagi ahli kumpulan kami menjadi tertekan dengan masalah yang melanda. Namun, berkat kesabaran akhirnya dapat juga kami meminta pertolongan daripada kami yang sudi membantu menjadi pemandu kami pada hari tersebut. Terima kasih kawanku. Pada hari kejadian pula, semasa menuju ke rumah perlindungan Pernim, kami sekali lagi berhadapan dengan masalah. Kami telah tersesat!!!!!! Sungguh membosankan ketika itu. Namun, syukur ke hadrat Allah akhirnya kami tiba juga di rumah perlindungan Pernim tersebut. Walaupun agak lewat namun semua aktiviti dapat dijalankan dengan lancar kerana kerjasama yang diberikan oleh pihak pernim. Terima kasih mama atas segala kerjasama yang pihak mama berikan pada kami. Keesokkan harinya, kami terpaksa berpenat lelah pula untuk menghadiri majlis Malam Apresiasi Keunggulan Tradisi (MAKT 09). MAKT 09 merupakan majlim makan malam rasmi kolej bagi meraikan pelajar tahun akhir di KTDI. Kami telah pergi ke majlis tersebut dalam keadaan mood yang penat kerana terlalu banyak kerja sepanjang minggu tersebut. Namun aku tetap bersyukur kerana semuanya dapat dilalui dengan tabah walaupun hakikatnya pada saat itu aku sudah ahmpir rebah.



No comments:

Post a Comment